back from victoria - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Valérie Kemenade - WaarBenJij.nu back from victoria - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Valérie Kemenade - WaarBenJij.nu

back from victoria

Door: valeriee

Blijf op de hoogte en volg Valérie

28 Augustus 2010 | Nederland, Amsterdam

heej,

Dinsdag zijn diane,rachelle en ik naar een leuk eilandje in de buurt gegaan om gewoon een beetje op het strand te liggen, en te lezen. Woensdag om 9 uur vertrokken naar victoria, om ongeveer 1 uur daar aangekomen. We zijn toen meteen bij een chinees restaurant gaan eten(met stokjes!), omdat ik nog nooit met stokjes had gegeten, wat niet echt heel soepel ging, werd ik door iedereen uitgelachen (de hele tijd dat een serveerster langs kwam begon ze te lachen en keek ze naar mij... ) 'S middags chinatown gedaan, en een beetje rondgelopen en gewinkeld. 'S avonds ergens gegeten en daarna even rondgelopen en naar het gouvernementsgebouw dat helemaal verlicht was. Het hotel (meer een motel) was wel oke, ik heb de eerste nacht niet geslapen omdat het heel lawaaierig was en hobbelige bedden. Donderdag hebben we ergens ontbeten (pancakes :)) daarna zijn rachelle en ik naar het winkelcentrum tegenover het hotel gegaan, voelde me weer een beetje mezelf, kon eindelijk wat voor mezelf vinden :) Zijn toen nog een 'leuke' mevrouw tegengekomen, ik denk echt dat ze hulp nodig had. Het was alsof ze ge-eloctrocuteerd was, lippenstift over haar hele gezicht, stonk naar plas, meende dat ze 14 was, maar ze was zeker 60 ofzo. 'S avonds zijn we bij patliattis gaan eten, een heel bekend restaurant in victoria (de rij stond tot buiten om allemaal binnen te komen!) ik had lasagna die bobby brown ook had gehad, en het brood daar is heel lekker!(daarvoor komt iedereen :P) Vrijdag hadden we als ontbijt left overs, voor mij dus lasagna, een tip: eet nooit lasagna als ontbijt, viel niet helemaal goed :P daarna naar het provincial museum, dat was leuk, en de i-max een heel groot scherm met een surffilm. En daarna terug naar huis, we zouden eigenlijk naar salt spring gaan, maar diane en rachelle vonden het te koud om in een tent te slapen,dus helaas... donderdag hadden rachelle en ik ook nog zo'n rit in een tourbus gedaan, victoria is eigenlijk een shopstad er is, behalve het museum, niks anders te zien. Maar het was leuk. Vrijdagavond zijn marty,rachelle en ik naar martys moeder gegaan (zij komt uit noorwegen) een heel aardig mens, rachelle en ik kregen warme chocolademelk, maar ik denk dat hij niet goed meer was. En haar koekjes vielen ook niet goed (en ze bleef maar aanbieden), dus thuis aangekomen meteen naar bed. Vannacht was mars heel dichtbij,net als een tweede maan, helaas niet gezien! Vannochtend eerst lekker uitgeslapen, en daarna gebiked naar kaye bay. Fietsen hier is heel anders dan in nederland, je hebt hier geen schattige heuveltjes, maar heuvelen (maakt het een stuk zwaarder), het was toch goed te doen, uurtje heen uurtje terug. De hele middag op het strand geweest met een nichtje van haar, ik vind dat nichtje niet heel leuk, maargoed nog 1 weekje he :P Cailynn en haar moeder zijn vanavond komen eten, dat was gezellig. Morgen naar een muziekfestivalletje hier in de buurt. Dit weekend is het nog mooi weer, daarna is het helaas afgelopen :( Ik denk dat dit het wel zo ongeveer was wat ik deze week nog beleefd heb. Fotos worden morgen geupload!

xx

  • 29 Augustus 2010 - 10:39

    Oma En Opa V Belle :

    hallo valerie dank je wel voor je zoveelste verslag. wij genieten ervan datje zoveel leuke ervaingen op doet. zo zachtjes aan komt het eind van je avontuur alweer in zicht. alvast een prettige terugreis gewenst. tot ziens.

  • 29 Augustus 2010 - 15:52

    Pieter :

    hallo kanjer,
    een shopstad? dat is toch wel iets voor jou niet? gelukkig hoeft het nichtje niet met jou mee terug naar nederland. geniet van je laatste weekje want voor je het weet zit je jezelf weer te vervelen in de schoolbanken.

  • 01 September 2010 - 06:42

    Ida:

    hoi valerie geniet nog even van het mooie weer en de mooie omgeving. hier is het zo ongeveer herfst.........
    het aftellen zal nu wel beginnen. vandaag 1 september!
    we horen nog wel van je he voordat je weer in het vliegtuig stapt? groetjes Ida

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

uitwisseling canada

Recente Reisverslagen:

05 September 2010

vancouver!

28 Augustus 2010

back from victoria

23 Augustus 2010

hiken

20 Augustus 2010

terug in de beschaving

18 Augustus 2010

Geluk bij een ongeluk
Valérie

Actief sinds 01 Aug. 2010
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 7850

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2010 - 06 September 2010

uitwisseling canada

Landen bezocht: